הרב ראבד: "יש על מי לסמוך בצבא" • האזינו

    אסתי פלד No Comments on הרב ראבד: "יש על מי לסמוך בצבא" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב התקיימה בירושלים ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בהשתתפות גדולי האדמו"רים שליט"א.

    גדולי התורה שהשתתפו בכינוס – דנו בנושאי המאבק בגזירת הגיוס ובשאלת ההתייצבות של בני התורה והישיבות בלשכות הגיוס.

    בשיחה הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשתו של אבי מימרן, העלה סגן אלוף הרב רמי ראבד, ורב חיל האוויר לשעבר, את היחס שבין הצבא לחרדים בתקופה שלאחר חקיקתו של חוק הגיוס בכפייה.

    ראבד סיפר על התקופה בה ייסד את פרויקט 'שחר כחול' ואמר כי "הפרויקט החל עוד לפני שהחוק החדש עבר, כשהמטרה לא הייתה אידיאולוגית אלא מטרה עניינית שמצד אחד הצבא היה צריך חיילים, ומצד שני ידענו שיש אברכים שלא לומדים ושהם מחפשים פרנסה, וכאן בא הצבא וחיל האוויר והעניק מקצוע לחיים ודרך להתפרנס בכבוד".

    "ואז בא החוק החדש שיצר שיח קשה של כפייה על החרדים באיומים שמי שלא יתגייס יכנס לכלא, כאן נוצר פתאום שנאה לצבא, דבר שלא היה קודם לכן".

    "כי לפני החוק לציבור החרדי לא היה שנאה לצבא, ותמיד ידעו שמי שלא למד הולך, ובזה כל אחד התייעץ עם רבותיו על ענין הגיוס והפרנסה. אולם ברגע שהחוק החדש עבר,  נוצר מצב של אנטגוניזם כלפי הצבא, דבר שהביא לירידה דרמטית בגיוס החרדים לצה"ל".

    בהתייחסות לכינוס גדולי התורה הערב, אמר ראבד כי "בענין ההתיצבות, בחסידיות ויז'ניץ וסלונים הבעיה היא לא אידאולוגית אלא בעיה של התייצבות במקום חילוני, ובעיית צניעות, ובנושא הזה דבר טענותיהם בא לפני אכ"א שהחליטו שאם זאת הסיבה אז אפשר יהיה לפתור אותה".

    "ומידיעה אני אומר, שאם הצבא יבטיח שלא יהיו מכשולים, אזי הציבור החרדי יכול לסמוך עליו, כי מי שעומד בראש אכ"א כיום הוא אדם שנאמן עלי, בניגוד לקודמו".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות